Fotos de la Pujada a Sant Bartomeu de 1972
Actualitzat el 31/12/2013 09:26
 
El 2 d’abril de 1972, ara fa més de 40 anys, es va disputar la quarta edició de la Pujada a Sant Bartomeu del Grau, organitzada per l’Escuderia Osona.
- Galeria de fotos (autor: Josep M. Montaner)
La cursa tenia nou quilòmetres de trajecte. Aquell dia, hi va haver força ambient i molts aficionats, segons recorden les cròniques de l’època.

La categoria de cotxes era puntuable per al Campionat de Catalunya de Velocitat, coeficient 5. El vencedor va ser Manuel Juncosa, al volant d’un Abarth 2000 i amb un temps de 4 minuts 55 segons i 8 dècimes. El segon lloc el va ocupar Jean Claude, amb un Selex F.1430, a 7 segons i 5 dècimes del guanyador. Va completar el podi José March, amb un BMW 2002, a 8 segons i 7 dècimes de Juncosa.

A la categoria de motos hi van participar una trentena de pilots, que van emprar una mica més de temps que els seus companys de cotxes. La victòria va estar molt disputada i, finalment, se la va emportar Enrique de Juan, amb una Norton 750 i amb un temps de 5 minuts 19 segons i 5 dècimes. A només 7 dècimes es va classificar Julio Collado, amb una Montesa 360. En tercer lloc, ja més allunyat, amb un temps de 5 minuts 38 segons i 3 dècimes, va creuar la meta Eduardo Carol, pilotant una Montesa 250.

Avui, podem recordar aquest esdeveniment esportiu gràcies a les fotos que en el seu dia va fer Josep M. Montaner, fotògraf i un dels primers socis de l’Escuderia Osona.